"Zamýšlíme se nad příběhy" je nový cyklus programů pro školní děti
Milí čtenáři,
do programu knihovny pro školy jsme od září zařadili nový cyklus "Zamýšlíme se nad příběhy". Je určený pro žáky pátých až devátých tříd a pro interpretace literárních textů využívá metodu Filozofie pro děti.
Jak setkání probíhají?
Tato setkání jsou hodně spontánní. Začínáme společným seznámením, povídáním s dětmi, poté si přečteme úryvek z knihy a děti hledají téma, které je k dané ukázce zajímá. Hodně si povídáme a nikdy dopředu nevíme, kterou otázku děti vymyslí, a na kterou si budou chtít odpovědět. Děti se během setkání učí navzájem si naslouchat, sdílet myšlenky s ostatními, rozvíjí vnímavost, kritické myšlení a tvořivost.
Následuje tvořivá dílna. Děti v ní výtvarně zachytí svoji představu toho, jakou pomoc by mohly nabídnout druhému v nouzi, co pro ně znamená štěstí, nebo se zamýšlí nad hodnotou přátelství.
Lekce a dílny, které si můžete prohlédnout na fotografiích, vycházely z příběhů těchto knih:
- (Ne)obyčejný kluk, Palacio, R. J.
- Tajemství v láhvi: příběh hrdinství Ireny Sendlerové, Czerwińska-Rydel, A.
- Šťastný princ, Oscar Wilde.
Více o programech pro školy se dočtete zde.