Knihy na listopadovém plátně kina Svět
Jsme zpátky s listopadovou várkou filmů Kina Svět sestavované na základě odkazů do našeho knihovního fondu. Může se týkat přímo knižní předlohy nebo tématickým okruhem, kterého se daný film týka.
= > Povinnost pro fanoušky Queen
Začneme hudebním snímkem Bohemian Rhapsody (1.-3. 11.). Jak název napovídá, obraz a zvuk bude o kapele Queen a hlavně o jejím frontmanovi Freddie Mercurym, kterého ztvárnil neodolatelný Rami Malek (zběhlejší budou znát sérii Mr. Robot). Snímek mapuje raketový vzestup nekonvenční skupiny prostřednictvím jejich revolučního zvuku a ikonických písní, jako jsou „We Will Rock You“, „We Are the Champions“ nebo právě „Bohemian Rhapsody“. Příběh po bleskovém startu kapely, pokračuje neřízenou životní spirálou hlavního hrdiny a vrcholí nezapomenutelným, strhujícím vystoupením na koncertu Live Aid v roce 1985. Na jeho pódiu Queen v čele se rtuťovitým Freddiem předvedli jednu z největších show v historii rocku. Jejich hudba byla a stále je ohromnou inspirací pro celý svět. (CSFD.cz)
- „Zlatou desku? Tu nikdy nedostanete.“ Ray Foster, slavný producent EMI
- Příběh královské kapely
- Skvěle zahraný životopisný film
- Den, kdy se odehrál koncert Live Aid
- Queen v MekTa
- Freedie Mercury v MekTa
= > "Pokud by Trier v budoucnu už nic nenatočil, Jack staví dům by byl trefný souhrn jeho kariéry." IndieWire.com
Na premiéře v Cannes varoval snímek Jack staví dům (5. 11.) před násilím hned na vstupence, v sále hlídkovala zdravotní služba a znechucení diváci odcházeli při projekci. Režisér Lars von Trier provokuje pravidelně a rád. Mnozí diváci, kteří jeho styl obdivují, však po filmu Jack staví dům tvrdili, že tentokrát už to dánský pokušitel opravdu přehnal. Dvanáctileté působení sériového vraha Jacka je přiblíženo v pěti oddělených kapitolách a epilogu. Doprovázeny jsou filozofickými rozmluvami mezi Jackem a tajemným společníkem Vergem, jehož spatříme až na samém konci filmu. Není to poprvé, kdy u Triera nezvyklý způsob vyprávění vybízí k hledání modelů, ke kterým by mohl být připodobněn. (více).
- Bravurně natočená nuda
- Umělecká autoterapie Larse von Triera
- Při sledování filmu propukáme v smích, za nějž se trochu stydíme, a přitom běhá mráz po zádech
- Jack zabil desítky lidí a inscenoval si s jejich mrtvolami hezké scény ve své tajné lednici
- Trierova uličnická dekonstrukce žánru filmů o seriových vrazích
- Sérioví vrazi v MekTa
= > Kšeftař v rudých barvách
Sedm let po Občanském průkazu (2010) a čtrnáct let po Želarech (2003) nominovaných na Oscara dotočil Ondřej Trojan film z temné a málo zmapované doby takzvané třetí republiky, z let 1945 – 48, kdy se v boji o moc mezi demokraty a Moskvou řízenými komunisty formovalo Československo na dalších čtyřicet let. A to za významného přispění šedé „rudé“ eminence, šéfa rozvědky, muže jménem Zdeněk Toman (5. a 19.,20.,21. 11.). Pracoval pro exilovou vládu v Londýně, kde si vybudoval obchodní kontakty, repatrioval za patřičné „všimné“ občany v Užhorodu, sháněl jako šéf zahraniční rozvědky pro komunisty pokoutně závratné sumy na volební kampaň, nebo - opět za úplatu - pomáhal deportaci židovských uprchlíků přes naše území. Neštítil se ničeho. Cena, kterou za svou kariéru zaplatil on i jeho blízcí, byla pak vysoká. Film je nejen napínavý thriller, ale i co nejvěrnější dobová rekonstrukce skutečných událostí opírající se o nezvratná archivní a očitá svědectví.
- Případ Zdeněk Toman
- Raketový vzestup a pád kariéristy, nebo hráče?
- Portrét komunistického kariéristy
- K nejmocnějším v ČSR patřil Toman tři roky
- BIS
- CIA v MekTa
- Zpravodajské služby v MekTa
- Špionáž v MekTa
= > Novinář z Playboye Karel jednoho dne probudí jako Karla
Nový český film Po čem muži touží (5.-7. 11) svým názvem odkazuje k americkému snímku Po čem ženy touží, v němž podobně zatvrzelý šovinista v podání Mela Gibsona náhle začne slyšet, co si ženy myslí. Jeho český kolega Jiří Langmajer, šefredaktor Playboye, se v ženu rovnou promění. A skrze nástrahy bytí v ženském těle - od líčení přes menstruaci až po fronty na toaletách - začne přehodnocovat svůj dřívější pohled na svět. Totiž to bylo tak...Jednoho dne dostane výpověď kvůli průšvihům a poklesu prodejnosti časopisu, bývalá manželka a dcera ho opět naštvou, neznámá žena mu nabourá auto a na jeho místo je dosazena pohledná mladá šéfredaktorka Leona. Karel vyřeší problémy po chlapsku – společně s nejlepším kamarádem Čestmírem se opije a v dobrodružné noci si přeje, aby se stal ženou, protože „ženský to mají v životě mnohem jednodušší a on je na tom kvůli nim bídně.“ Ráno Karel zjistí, že následkem noční alkoholické „jízdy“ a zásahem vědmy Zoltany se stal ženou. (CSFD.cz).
- Po čem ženy touží na DVD v MekTa
- Po čem ženy touží, co muži nechápou a proč se muži nechtějí vázat
- Hlavně dělat si se ženami ze života peklo
- Polívková hraje chlapa v ženském těle
- Po čem kino touží?
= > Surrealismus obsahem i formou
Vratislav Effenberger (1923-1986) je nejvýznamnější postavou českého poválečného surrealismu, básník a teoretik, jehož tvorba odráží svébytný přístup k realitě totalitního Československa, ale i nesmlouvavé postoje k celé euro-atlantické civilizaci. Po odchodu Toyen a Jindřicha Heislera do exilu a především po smrti nejvýznamnější osobnosti první fáze surrealismu Karla Teigeho, stává se vůdčí osobou, organizátorem, ale i reformátorem surrealistického hnutí u nás. Zároveň tuto sféru přesahuje svými postoji, které ho v sedmdesátých letech postaví po bok signatářů Charty 77. S hlavním proudem českého disentu však nesplynul, k jeho představitelům přistupoval vždy velice diferencovaně. Vratislav Effenberger patřil vedle Václava Černého, Jana Patočky či třeba Jiřího Koláře a dalších k nejvýraznějším osobnostem české kultury druhé poloviny 20. století, jeho dílo a jeho myšlenkový přínos české společnosti přesto byly po roce 1989 reflektovány jen velice sporadicky. Dokumentární film s hranými prvky režiséra a scénáristy Davida Jařaba Vratislav Effenberger aneb Lov na černého žraloka (8. 11.) dovoluje třicet let od jeho smrti podívat se na jeho tvorbu i osobní život s odstupem a dává i šanci ji vzhledem k novým kontextům docenit. Zároveň ještě stále žije řada nejbližších spolupracovníků a přátel Vratislava Effenbergera, kteří dokážou podat fundované svědectví o této neprávem opomíjené osobnosti. Součástí této šance je i jedinečný přístup k autentickým dobovým osobním materiálům a pozůstalosti Vratislava Effenbergera.
- Režisér David Jařab o svém novém filmu
- David Jařab: Vratislav Effenberger byl výjimečný a naprosto jedinečný právě svou univerzálností
- ANALOGON
- Vratislav Effenberger v MekTa
- Kdo byl Vratislav Effenberger?
- Surrealismus v MekTa
- Karel Teige v MekTa
= > „Je to malý krok pro člověka, obrovský skok pro lidstvo“ Neil Armstrong
aneb kterak oscarový režisér Damien Chazelle vyslal na oběžnou dráhu vyslal Ryana Goslinga. Příběh Prvního člověka (12.-14. 11.) začíná Sledujeme osudy Armstrongových předků od středověku přes kolonizaci Ameriky až po narození malého Neila popisuje chlapcovo dospívání, studia a zájem o letectví, nástup do armády a zapojení do projektu Apollo v roce 1962, kdy začal pracovat jako pilot pro NASA a kdy se musel vyrovnat s osobní tragédií, smrtí dvouleté dcery na nevyléčitelnou nemoc. Pro práci, která představovala permanentní koketování se smrtí si těžko mohli v NASA vybrat vhodnějšího aspiranta. Armstrong není vesmírný kovboj, který by riziko podstupoval dobrovolně a s frajerským nadhledem, na druhou stranu ani nepanikaří v situacích, kdy mu jde o život. Jeho základním charakterovým rysem je klid. Klid ve chvíli, kdy se ve zkušebním modulu řítí k zemi volným pádem, klid, když odpovídá synovi na otázku, zda se z mise vrátí, klid ve chvíli, kdy dělá onen historický první krok. Protiváhou tomuto klidu je pak absolutní neklid jeho ženy a její vnitřní drama, s jakou prožívá jeho každý úspěch, a možnost, že se už nikdy nevrátí. „Na Neilovi je fascinující, že je pro většinu lidí záhadou. Vezměte si ten paradox – je to jeden z neslavnějších lidí v historii a víme o něm tak málo,“ říká režisér Chazelle, který se tuhle historickou „křivdu“ rozhodl napravit. (CSFD.cz).
= > Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina
Píše se rok 1885 a v Arizoně je pořádné dusno. Obyvatelé Stetson City se napájí whisky a morální hodnoty citelně upadají. V Trigger Whisky Saloonu řádí skutečně vykutálená skupinka gangsterů. Majitelem vyhlášeného lokálu je Doug Badman, k chlípnému pobavení zpívá Tornádo Lou a své hříšné a podlé plány osnuje gangster od přírody Horác alias Hogo Fogo. Posledními spravedlivými v tomto otřesném a korupcí prolezlém městě je lékárník Ezra Goodman se svou dcerou Winnifred. Jednoho dne přijede na bílém koni obchodní zástupce firmy Kolaloka, jistý Joe, který se alkoholikům rozhodne nabídnout napravení v podobě nealkoholické limonády. Je snad jasné, že alkoholici své mety neopustí tak snadno.
Už víte? Jestli ne, tak povinně do kina 15. 11. od 20 hod.!
= > Mikael Blomkvist a Lisbeth Salanderová opět spolu!
Autor původní série Milénium Stieg Larsson bohužel zemřel nedlouho před vydáním Mužů, kteří nenávidí ženy a obrovského úspěchu svého díla se již nedočkal. Autorskou štafetu po zesnulém Stiegu Larssonovi převzal další švédský novinář a spisovatel David Lagercrantz, který se jeho úspěšnou trilogií inspiroval. Napsat pokračování Milénia vyžadovalo od Lagercrantze notnou dávku odvahy. Výsledkem je však svižný napínavý příběh plný konspirace se zápletkou, která se tentokrát se dotýká výzkumu umělé inteligence. Ve hře je osud samotného Milénia, které má nového majitele a bude muset bojovat o zachování své tváře. A nechybí ani osobnější linie hlavních hrdinů, mapující doposud neznámá místa. Zajděte na Dívku v pavoučí síti 12.-14. 11 2018!
- Hlásí se Dívka v pavoučí síti
- Z Lisbeth je maskovaná mstitelka
- Hackerka Lisbeth se znovu vrátila
- Předloha v MekTa
= > Půlnoční premiéra ::
Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny (15. 11. 00:01 hod.)!
Harry Potter to zabalil, ale Fantastická zvířata a kde je najít se stala evidentně náhradou, která fanouškům slavného kouzelníka dělá radost. Pokračování si žádá hvězdné obsazení, takže těšit se můžete na Eddiho Redmayne, Jude Lawa, Johnnyho Deepa, Ezru Millera, ale hlavně na režiséra Davida Yatese. O ději zatím nechce nikdo nic moc prozradit, podle všeho se však z New Yorku přesuneme do Evropy a pravděpodobně rovnou do Paříže. Další projekce v kině Svět jsou naplánovány na 15.-18. 11. 2018.
= > Zoufalé rodiny chtěly uletět komunistům balónem
Podle skutečné události je natočen snímek režiséra Michaela Herbiga nabízející skutečný příběh východních Němců prchajících balónem přes ostře střežené hranice uzavřeného komunistického státu. Píše se rok 1979. Rozdělené Německo v čase vrcholící studené války. Dvě východoněmecké rodiny touží po normálním životě ve svobodné zemi a v utajení připravují velký plán útěku na západ. Postaví horkovzdušný balón, s kterým se všech osm členů obou rodin pokusí přeletět do Západního Německa. Balón však těsně před hranicí havaruje a východoněmecká tajná policie Stasi nalezne stopy po tomto jejich nezdařeném pokusu o útěk. Okamžitě se rozeběhne vyšetřování a pátrání. Obě rodiny pod velkým časovým tlakem shání materiál a vyrábí nový balón, ale každým dnem se okruh policejního pátrání kolem nich zužuje, hrozí jim odhalení a zatčení. Začíná další nebezpečný závod s časem a s policií v patách. Dostanou ještě šanci na druhý pokus? (CSFD.cz).
Související odkazy ::
- Odvážné palce
- Co dávají v září ve Spektru a letním kině SU II.?
- DVD v MekTa
- Facebook Kina Svět
- Táborské kino Svět prokouklo. Co možná nevíte o jeho historii