PRŮZKUM 2018: Budete moci platit registraci online převodem?
Milí čtenáři, známe výsledky našeho čtenářského průzkumu a chceme se s vámi o ně podělit!
Jak moc znáte naše služby? A využíváte je?
Nejvíce z vás zná naše rezervace/objednávky (93%), Bibliobox (91 %) a prodlužování přes internet (87%), naopak nejméně z vás zná skupinovou průkazku (23 %), šachy (13 %) a validaci MojeID (14 %).
V dotazníku jste nám kladli množství dotazů - tady jsou naše odpovědi:
1. “Bylo by fajn, kdyby člověk mohl platit prodloužení registrace i online převodem. Ke konci registrace by se mohly automaticky vygenerovat platební údaje, člověk by platbu hned provedl a bylo by to. Pokud nedošlo během roku k nějakým změnám, přijde mi zbytečné chodit se stovkou do knihovny vyplňovat novou přihlášku.”
Odpověď: V současné době neumíme proces automatizovat, ale je možné provést vzdálenou registraci, případně zaplatit bankovním převodem. Za knihovnu to zatím není preferovaná varianta, ale počítáme s touto variantou do budoucna.
2. “Uvítala bych, kdyby byly v katalogu zvlášť vyfiltrované audioknihy, filmy na DVD a stolní hry.”
Odpověď: To je dobrý nápad, děkujeme za něj. Přidali jsme do našeho katalogu nové filtry.
3. “U výpůjček e-knih mi vadí, že po přečtení tří knih musím čekat, až uplyne lhůta na vypůjčení, než si mohu stáhnout další, i přes to, že mám knihy přečtené.”
Odpověď: Rozumíme, jedná se o určitou pojistku proti neuváženým výpůjčkám a tím pádem zbytečně vynaloženým financím ze strany knihovny, neboť každou výpůjčku poskytovateli e-knih platíme. Každopádně čtenářům, kteří se ozvou, umíme v konkrétních případech po dohodě počet souběžných e-výpůjček navýšit.
4. “Nezdá se mi systém, který máte na knížky, které jsou v rezervaci. Nebylo by možné zkrátit výpůjční dobu např. jen na 14 dní u knížek, které jsou rezervované dalšími čtenáři?”
Odpověď: Knihy standardně půjčujeme na jeden měsíc. Pokud je na knihu rezervace, tak si ji čtenář nemůže po uplynutí 31 dnů prodloužit na další měsíc, ale měl by ji vrátit pro dalšího čtenáře v pořadí. Spoléháme na empatii čtenářů a jejich snahu vrátit zarezervovanou knihu co nejdříve.